12/03/2015

NASTEREA INTELIGENTEI LA COPIL

Autor : Jean Piaget                
Editura Didactica si Pedagogica
Colectia Pedagogia secolului XX
An aparitie :1973
Editia a II-a      
Editia originala
Traducerea Dan Rautu
Nr pagini : 435
Format 130 x 200
Pretul la data postarii :20 lei la anticariatplus, 30 lei pe okazii
Disponibilitate BCU
Download pdf  pe scribd

Descrierea editurii:

Nota: Lucrarea este urmata de CONSTRUIREA REALULUI LA COPIL (Vol II)

        Jean Piaget (1986 - 1980) a fost un psiholog, biolog, logician și filosof elvețian cunoscut pentru cercetările sale din domeniul psihologiei dezvoltării. A predat cursuri de Psihologie genetică la Universitatea din Geneva și la Sorbona (Paris) și a fondat Centrul Internațional de Epistemologie Genetică din Geneva. A scris numeroase studii și cărți despre dezvoltarea mentală și afectivă a copilului. 

        Din lucrarile sale traduse la noi:
Teorii ale limbajului, teorii ale invatarii (coautor), Politica 1988
Formele elementare ale dialecticii, Institutul European 2007
Psihologia copilului (coautor), Cartier 2011
Probleme de psihologie genetica. Copilul si realitatea, Trei 2022

Cuprins:

Prefaţa la ediţia a doua   5

Introducere
Problema biologică a inteligenţei
  9
§ 1. Invarianţii funcţionali ai inteligenţei şi organizarea biologică  11
§ 2. Invarianţii funcţionali şi categoriile raţiunii  16
§ 3. Structurile ereditare şi teoriile adaptării  21

Partea întîi
ADAPTĂRILE SENZORIO-MOTORII ELEMENTARE


Capitolul I  Primul stadiu: Exerciţiul reflexelor  31
§ 1.Reflexele de supt  33
§ 2. Exersarea reflexelor  38
§ 3. Asimilarea, fapt prim al vieţii psihice 51

Capitolul II  Stadiul al doilea: Primele adaptări dobîndite şi reacţia circulară primara
§ 1. Deprinderile dobîndite legate de supt 58
§ 2. Vederea 71
§ 3. Fonaţia şi auzul 86
§ 4. Apucarea 99
§ 5. Primele adaptări dobîndite. Concluzii 133

Partea a doua
ADAPTĂRILE SENZORIO-MOTORII INTENŢIONALE 156


Capitolul III  Stadiul al treilea: „Reacţiile circulare secundare" şi „procedeele destinate să prelungească spectacolele interesante" 162
§ 1. „Reacţiile circulare secundare". I. Faptele şi asimilarea reproducătoare 166
§ 2. Reacţiile circulare secundare. II. Acomodarea şi organizareaschemelor 185
§ 3. Asimilarea recognitivă şi sistemul semnificaţiilor 195
§ 4. Asimilarea generalizatoare şi constituirea „procedeelor pentrua face să dureze spectacolele interesante" 206

Capitolul IV  Stadiul al patrulea:  Coordonarea schemelor secundare şi aplicarealor la situaţii noi 221
§ 1. „Aplicarea schemelor cunoscute la situaţii noi". I. Faptele . . 223
§ 2. „Aplicarea schemelor cunoscute la situaţii noi". II. Comentariu 237
§ 3. Asimilarea, acomodarea şi organizarea proprii schemelor mobile 248
§ 4. Recunoaşterea indiciilor şi folosirea lor în previziune .... 258
§ 5. Explorarea obiectelor şi a fenomenelor noi şi reacţiile secundare„derivate" 264

Capitolul V Stadiul al cincilea: „Reacţia circulară terţiară" şi „descoperirea de mijloace noi prin experimentare activă" 274
§ 1. Reacţia circulară terţiară 276
§ 2. Descoperirea de mijloace noi prin experimentare. I. „Suporturile, „sfoara" şi „băţul" . 291
§ 3. Descoperirea de mijloace noi prin experimentare activă. II. Alte exemple 316
§ 4. Descoperirea de noi mijloace prin experimentare activă.III. Concluzii 333

Capitolul VI  Stadiul al şaselea: Inventarea de mijloace noi prin combinaţie mintală  344
§ 1. Faptele 346
§ 2. Invenţie şi reprezentare 354

Concluzii
Inteligenţa „senzorio-motorie" sau „practică" şi teoriile inteligenţei 371
§ 1. Empirismul asociaţionist 373
§ 2. Intelectualismul vitalist 333
§ 3. Apriorismul şi psihologia formei 390
§ 4. Teoria tatonării 409
§ 5. Teoria asimilării 421

N. B. Indicele de nume de autori se găseşte la sfîrşitul volumui al II-lea: construirea realulului la copil

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu