12/03/2015

CONSTRUIREA REALULUI LA COPIL

Autor :  Jean Piaget               
Editura Didactica si pedagogica
Colectia Pedagogia secolului XX
An aparitie :1976     
Editia originala 1967
Traducerea Dan Rautu
Nr pagini :320
Format 140 x 210
Anticariat
Pretul la data postarii :29 lei la Carti-diverse 
Disponibilitate BCUB
Download pdf  pe slideshare   pdf (atentie, exemplarul scanat este deteriorat si cu pagini lipsa. Si pe scribd se gaseste acelas exemplar)


Continuarea (Vol II) lucrarii NASTEREA INTELIGENTEI LA COPIL

Despre autor:

        Jean Piaget (1986 - 1980) a fost un psiholog, biolog, logician și filosof elvețian cunoscut pentru cercetările sale din domeniul psihologiei dezvoltării. A predat cursuri de Psihologie genetică la Universitatea din Geneva și la Sorbona (Paris) și a fondat Centrul Internațional de Epistemologie Genetică din Geneva. A scris numeroase studii și cărți despre dezvoltarea mentală și afectivă a copilului. 

        Din lucrarile sale traduse la noi:
Teorii ale limbajului, teorii ale invatarii (coautor), Politica 1988
Formele elementare ale dialecticii, Institutul European 2007
Psihologia copilului (coautor), Cartier 2011
Probleme de psihologie genetica. Copilul si realitatea, Trei 2022

Cuprins:

Capitolul 1
DEZVOLTAREA NOTIUNII DE OBIECT  7

§ 1.Primele doua stadii: nici o conduita speciala in raport cu obiectele disparute  8
§ 2.Stadiul al III-lea: un inceput de permanenta care prelungesre miscarile de acomodare  15
§ 3.Stadiul al patrulea: cautare activa a obiectului disparut, dar fara a tine seama de succesiunea deplasarilor vizibile  39
§ 4.Stadiul al cincilea. Copilul tine seama de deplasarile succesive ale obiectului  55
§ 5.Stadiul al saselea: reprezentarea deplasarilor invizibile  65
§ 6.Procesele care duc la construirea notiunii de obiect  71

Capitolul II
CAMPUL SPATIAL SI ELABORAREA GRUPURILOR DE DEPLASARI  80

§ 1.Primele doua stadii: grupurile practice si eterogene  83
§ 2.Stadiul al treilea: coordonarea grupurilor practice si constituirea grupurilor subiective  93
§ 3.Stadiul al patrulea:     ........     ?   (lipsa pag 124/125 din varianta pdf)
§ 4.Stadiul al cincilea: grupurile "obiective" 150
§ 5.Stadiul al saselea: grupurile reprezentatice  166
§ 6.Procesele principale ale construirii spatiului  170

Capitolul III
DEZVOLTAREA CAUZALITATII  179

§ 1.Primele doua stadii: luarea de contact intre activitatea interna si mediul exterior si cauzalitatea proprie schemelor primare  181
§ 2.Stadiul al treilea: cauzalitatea magico-fenomenista  187
§ 3.Stadiul al patrulea:   ... ....   ?   205 (lipsa pagini 205/212 din varianta pdf)
§ 4.Stadiul al cincilea: obiectivarea si spatializarea reale ale cauzalitatii  223
§ 5.Stadiul al saselea: cauzalitatea reprezentativa si reziduurile cauzalitatii apartinand tipurilor precedente  241
§ 6.Nasterea cauzalitatii  253

Capitolul IV
CAMPUL TEMPORAL   263

§ 1.Primele doua stadii: timpul propriu si seriile practice  264
§ 2.Stadiul al treilea: "seriile subiective"  268
§ 3.Stadiul al patrulea:   ... ....   ?    (lipsa pagini 269/276 din varianta pdf)
§ 4.Stadiul al cincilea: "seriile obiective"   281
§ 5.Stadiul al saselea: "seriile reprezentative" 284

CONCLUZII
Elaborarea universului  288

§ 1.Asimilare si acomodare  288
§ 2.Trecerea de la inteligenta sezorio-motorie la gandirea conceptuala  293
§ 3.De la universul senzorio-motor la reprezentarea lumii copilului - I.Spatiul si obiectul  299
§ 4.De la universul senzorio-motor la reprezentarea lumii copilului - II.Cauzalitatea si timpul  309
§ 5.Concluzii  313

Indice de nume  (pentru prezenta lucrare cat si pentru cea anterioara, respectiv Nasterea inteligentei la copil  318

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu