19/01/2018

PERSONALITATE, VALORI, STIL DE VIATA SI RELATII SOCIOEDUCATIONALE LA ADOLESCENTI. Strategii formative

Autor: Loredana Andronache
Editura: Rovimed Publishers
An aparitie : 2012
Nr pagini : 210
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 28,35 lei la Editura, 18,55 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU






Cuprins:

 Cap. I Personalitate, valori, stiluri de viaţă şi relaţii socioeducaţionale la adolescenţi 
                Fundamente teoretice 7
             1. Abordări conceptuale ale personalităţii 7
             2. Teorii în abordarea axiologicului educaţional 12
             3. Relaţii ale valorilor cu trăsăturile de personalitate 19
             4. Problematica stilurilor de viaţă 21
             5. Stiluri de viaţă şi relaţii interpersonale 24
             6. Contextul relaţional al dezvoltării personalităţii în adolescenţă  26                                         
                   6.1. Adolescenţii şi familia 26
                   6.2. Adolescenţii şi mediul şcolar 29
                   6.3. Relaţiile adolescenţilor în cadrul grupurilor de egali 32
                   6.4. Adolescenţa şi contextul general social 35

     Cap. II Studii, cercetări şi rezultate în domeniul personalităţii, valorilor, stilurilor de viaţă şi                           relaţiilor socioeducaţionale ale adolescenţilor 37
              1. Cercetări româneşti 38
                   1.1. Identitatea adolescentului de azi, studii şi cercetări 38
                   1.2. Stima de sine, perspectiva cercetărilor cu privire la adolescenţi  42
                   1.3. Studiul valorilor sociale în publicistica despre adolescenţă 43
                   1.4. Universul relaţiilor adolescenţilor în contextul cercetărilor româneşti 48
             2. Cercetări străine – context european 50
                   2.1. Studii privind stima de sine a adolescenţilor 50
                   2.2. Autonomia conduitei în concepţie adolescentină 53
                   2.3. Spectrul valorilor adolescenţilor privind identitatea 60
                   2.4. Universul adolescenţilor, componente relaţionale 67

     Cap. III Designul cercetării empirice - personalitate, valori, stiluri de viaţă şi relaţii
                   socioeducaţionale  la adolescenţi 73
               1. Variabilele cercetării  73            
               2. Scopurile şi obiectivele cercetării 73
               3. Ipotezele cercetării 74    
               4. Eşantionul şi caracteristicile sale  75
               5. Metodologia cercetării  76

     Cap. IV Prezentarea, interpretarea şi analiza rezultatelor  85
               1. Stima de sine a adolescenţilor incluşi în programul ameliorativ  85
               2. Maturitatea adolescenţilor la finalul programului de consiliere, semnificaţii şI conotaţii 88
               3. Proiectul  de viaţă al adolescentului şi imaginea maturităţii sale 92
               4. Imaginea de sine a adolescenţilor cuprinşi în program 95
               5. Eul viitor al adolescenţilor 98
               6. Comportamentele adaptative ale adolescenţilor 100
               7. Asertivitatea participanţilor 105
               8. Extraversia la adolescenţi 110

     Cap.V Ghid pentru formarea consilierilor şcolari în activitatea cu adolescenţii 115
              1. Ce este un ghid şi cui se adresează el 115
              2. Premise metodologice 115
              3. Programul de consiliere 126
              4. Resursele necesare realizării programului de consiliere 127
              5. Eşalonarea pe etape a programului de consiliere 127
              6. Beneficiarii programului de consiliere 127
              7. Modalităţile de valorificare 127
              8. Aspecte ale bunelor practici 127

       Bibliografie  179

       Anexe 190



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu