17/01/2018

INTRODUCERE IN PSIHOLOGIA EDUCATIEI

Autor: Leonard Gavriliu
Editura: Stef
Colectia educational
An aparitie : 2011
Editia a II-a rev
Editia originala
ISBN 978-606-575-088-3
Nr pagini : 314
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU

Despre autor:

        Leonard Gavriliu (n. 1 aprilie 1927 – d. 30 iunie 2018, Pașcani, Iași, România) a fost un psiholog, scriitor, publicist și traducător român. În 1974 a obținut titlul de doctor în Psihologie la Universitatea A.I.Cuza din iași, cu teza Structură și determinism în psihologia abisală. Sursa Wikipedia
        Dintre lucrarile sale:
Inconstientul in viziunea lui Lucian Blaga, IRI 1997
Dictionar de cerebrologie, Univers Enciclopedic 1998, 2008
Cerebrologie si filosofie. O privire asupra dualismului, Univers Enciclopedic 2000
Sfârșitul Erei Freud? Moldopress 2006
Anti-Warwick Collins. O filosofie a genomului, Stef 2012

Cuprins:

Prefaţa 7

Partea întâi: PROBLEME GENERALE

Cap.I: Consideraţii preliminare
1.Necesitatea pregătirii psihologice a educatorilor  9
2.Scurt istoric asupra începutului cercetărilor cu privrre la copil şi procesul educativ  11
3.0biectul psihologiei educaţiei şi sarcinile ei  13
4, Metodele de cercetare psihologică. Testele. Socingrama  15
5, Legătura psihologiei educaliei cu alte ştiinţe  25

Cap. ll: Fundamentarea filosolică a activitii pshice
1. Natura fenomenelor psihice   29
2. Istoricul psihologiei fiziologice  31
3. Mecanismcie nervoase de bază ale activităţii psihice. Arc reflex Feed-back.
Instinctele. Reflexele condiţionate. Stereotipul dinamic. Ce e psihicul  33
4. Sistemul endocrin şi influenţa lui asupra vieţii psihice  53

Cap.III: Psihogeneza
1. Filogeneza psihicului  57
2. Ontogeneza psihicului. Semnificaţia capilariei la om. Ereditate-Mediu & Educaţie.
Pesimism pedagogic, optimism pedagogic.Maturizare si invatare  63
3. Caracterul stadial al dezvoltării psihicului. Adultomorfismul. Perioadele de
vârstă (de la noul-nascut la adolescent  75

Partea a doua: PSIHOLOGIA EDUCATIEI

Cap. I: Unitatea vieţii psihice
1. Unitatea vieţii psihice  101
2. Clasificarea fenomenelur psihice. Educabililalea lor  103

Cap.II: Procesele psihice fundamentale
1. Ce este un proces psihic fundamental  106
2. Atenţia şi educarea ei. Nealenţia idiopatică Testarea atenţiei  107
3. Memoria şi educarea ei. Memoria şi inteligenţa. Uitarea. A învăţa să înveţi  118
4. Emotiile şi educarea lor. Detectorul de minciuni. Crime pedagogice  135
5. Voinţa şi educarea ei. Voinţa de putere vs Puterea voinţei  149

Cap. III: Procesele psihice de cunoastere şi educarea lor
1. Cele două niveluri ale cunoaşterii   161
2. Senzatia si educarea sensibilitatii  162
3. Perceplia. Apercepţia  166
4. Reprezentările. Căile cunoaşterii intuitive  171
5. Imaginatia. Inspiraţia. Empatia  176
6. Gândirea. Întelegerea şi educarea ei.Creativitatea  188
7. Limbajul. Ce este limbajul interior  204

Cap. IV: Comportamentul şi educarea sa
1. Notiunea de comportament şi cea de conduita  215
2. Motivatia comportamentului. Interesele. Nivelul de aspiraţie  217
3. Formele de realizare ale componammtului. Priceperile. Deprinderile. Actele ideomotorii  227
4. Învătarea - modul de existenţă al comportamentului  238

Cap V: Personalitatea şi educaţia acesteia
1. Notiunea de personalitate  243
2. Aptitudinile. Necesitatea concordantei dintre aptitudini si interese  246
3. Inteligenta. Testele de inteligentă; coeficientul de inteligentă   252
4. Obişnuintele. Cea de a doua natură?   262
5. Caracterul.Concepţia despre lume şi viată (Weltanschauung). Conştiinîa morală  264
Despre Temperament. a se vedea paragr. 3 capitolul II, din Partea întâi

Parlea a treia: : PROBLEME SPECIALE

Cap. I: Instruirea programata si principiile ei  275
Cap. Il: Cerintele psihologice ale organizarii activitaţii scolare  282
Cap. III: Caracterizarea psihopedagogica : elevilor  291

BIBLIOGRAFIE (numai cea utilizată)  299




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu