20/01/2018

INTELIGENTA EMOTIONALA IN ACTIUNE. Programe de training și coaching pentru lideri, manageri și echipe

Autor: Marcia Hughes, James Bradford Terrell
Editura: Curtea Veche
Colectia Biblioterapia
An aparitie : 2017
Editia I
Editia originala: Emotional Intelligence in Action. Training and Coaching Activities for Leaders, Managers, and Teams, 2005
Traducerea Silvia Guță
ISBN 978-606-588-941-5
Nr pagini : 480
Format 150 x 225
Pretul la data postarii : 37 lei la Editura, 35,15 lei la libris, 37 lei la librarie.net



Descrierea editurii:

          Cartea conține exercițiile, strategiile, chestionarele și prezentările de teste care sunt instrumentele-cheie în construirea abilităților inteligenței emoționale. Lucrarea se adresează atât celor îndeajuns de motivați pentru a-și forma singuri competențele inteligenței socio-emoționale, cât și trainerilor, managerilor, specialiștilor în resurse umane, pedagogilor, psihologilor, terapeuților care lucrează cu grupuri sau cu indivizi interesați să dobândească aceste capacități. Deținerea abilităților specifice inteligenței socio-emoționale asigură o performanță crescută la locul de muncă, o productivitate mare în orice companie, o stare generală de optimism, entuziasm în viața personală, armonie și fericire în familie.
         Toți dorim să avem o imagine de sine pozitivă, să fim asertivi, empatici, sociabili, să știm să rezolvăm rapid probleme, să ne controlăm eficient impulsurile, să avem o toleranță mare la stres și, în definitiv, să fim fericiți. Dar toate par obiective atât de greu de atins, încât nici nu îndrăznim să sperăm că le vom atinge vreodată. Ei bine, această carte ne demonstrează contrariul. Le putem dobândi pe toate, în timp record, cu voință și cu organizare. Iar beneficiile nu se vor lăsa așteptate – o capacitate mare de a rezolva conflicte, o motivație crescută pentru performanță, încredere în sine, echilibru afectiv, adaptabilitate în diverse situații, capacitatea de a exprima adecvat emoțiile în familie, la serviciu și în comunitate. Și, totul, la câteva exerciții distanță!

Marcia Hughes, doctor în drept, este președintele organizației Collaborative Growth, L.L.C. și consultant în strategii de comunicare pentru organizații care pun preț pe angajaţii foarte performanți, lucrând direct cu echipele și cu liderii acestora. Este trainer certificat în aplicarea și interpretarea testelor TESI®, EQ_i2.0 și EQ360.
James Bradford Terrell este vicepreședintele organizației Collaborative Growth, unde își pune în practică expertiza dobândită în domeniul comunicării interpersonale, este coautor al testului TESI® (The Team Emotional and Social Intelligence Survey) și al cărților Emotional Intelligence in Action (2005), A Coach’s Guide for Emotional Intelligence (2008), The Emotionally Intelligent Team (2007). A lucrat mulți ani ca psihoterapeut în sectorul privat, specializându-se pe rezolvarea conflictelor în cadrul relațiilor interpersonale dintre clienții săi și partenerii lor de viață, copiii lor, părinții lor, angajatorii și/sau colegii de lucru ai clienților.

Cuprins:

Introducere
O resursă care trebuie exploatată  /7

   Prima parte

   Cum folosim inteligenţa emoţională pentru a obţine schimbări reale  /15

Capitolul 1

Pledoarie pentru inteligenţa emoţională  /16

Capitolul 2

Cum pot fi utilizate exerciţiile  /25

   Partea a doua

   Explorarea inteligenţei emoţionale şi a abilităţilor ce determină starea de bine generală  /43

Abilitatea 1

Imaginea de sine  /45

Abilitatea 2

Autoactualizarea  /49

Abilitatea 3

Autoconştientizarea emoţională  /54

Abilitatea 4

Expresivitatea emoţională  /59

Abilitatea 5

Asertivitatea  /64

Abilitatea 6

Independenţa  /69

Abilitatea 7

Relaţionarea interpersonală  /73

Abilitatea 8

Empatia  /78

Abilitatea 9

Responsabilitatea socială  /84

Abilitatea 10

Rezolvarea de probleme  /90

Abilitatea 11

Testarea realităţii  /94

Abilitatea 12

Controlul impulsurilor  /98

Abilitatea 13

Flexibilitatea  /102

Abilitatea 14

Toleranţa la stres  /108

Abilitatea 15

Optimismul  /114

Abilitatea 16

Fericirea/Starea de bine generală  /120

   Partea a treia

   Exerciţii pentru dezvoltarea abilităţilor eficiente specifice inteligenţei emoţionale  /125

Abilitatea 1

Imaginea de sine
Exerciţiul 1.1
Relaxează-te cu puţină autocompasiune  /130
Exerciţiul 1.2
Fii conştient de tine însuţi  /135
Exerciţiul 1.3
Reconciliere  /139
Exerciţiul 1.4
Autorecompense  /145

Abilitatea 2

Autoactualizarea
Exerciţiul 2.1
Gestionează-ţi timpul cu un proiect de 2%  /149
Exerciţiul 2.2
Vânătoarea de comori  /155
Exerciţiul 2.3
Cum să devii tot ceea ce poţi fi  /162
Exerciţiul 2.4
Pune-ţi inspiraţia în practică!  /167

Abilitatea 3

Autoconştientizarea emoţională
Exerciţiul 3.1
Extinderea câmpului perceptiv conştient  /174
Exerciţiul 3.2
Eşti conectat?  /179
Exerciţiul 3.3
Cum ies emoţiile la suprafaţă  /185
Exerciţiul 3.4
A te îndrepta spre /şi a te îndepărta de  /190

Abilitatea 4

Expresivitatea emoţională
Exerciţiul 4.1
Exprimarea rezistenţei  /196
Exerciţiul 4.2
Fără cuvinte  /200
Exerciţiul 4.3
Spune o poveste!  /204
Exerciţiul 4.4
Exprimarea emoţiilor în reţelele de socializare online  /207

Abilitatea 5

Asertivitatea
Exerciţiul 5.1
Dezvoltarea asertivităţii echilibrate în cadrul echipei  /211
Exerciţiul 5.2
Porneşte la drum!  /218
Exerciţiul 5.3
Pune frână!  /224
Exercţiul 5.4
Cum să te faci înţeles  /228

Abilitatea 6

Independenţa
Exerciţiul 6.1
Decizii virtuale  /232
Exerciţiul 6.2
Gata cu servilitatea!  /237
Exerciţiul 6.3
Pe cont propriu  /241
Exerciţiul 6.4
Mergi cu turma sau singur?  /245

Abilitatea 7

Relaţionarea interpersonală
Exerciţiul 7.1
Investeşte în prieteni!  /249
Exerciţiul 7.2
Cuvinte de încurajare  /253
Exerciţiul 7.3
Prieteni noi  /258
Exerciţiul 7.4
Distracţia şi relaţiile semnificative  /263

Abilitatea 8

Empatia
Exerciţiul 8.1
Reţeta influenţei personale: curiozitate şi compasiune  /266
Exerciţiul 8.2
Corelaţia dintre sentimente şi semnificaţii  /270
Exerciţiul 8.3
Complexitatea stărilor afective  /273
Exerciţiul 8.4
Acţionează empatic!  /280

Abilitatea 9

Responsabilitatea socială
Exerciţiul 9.1
Concentrează-te pe ceva mai important decât propria persoană  /285
Exerciţiul 9.2
Jumătatea plină a paharului  /288
Exerciţiul 9.3
Eu pentru cine muncesc?  /293
Exerciţiul 9.4
Valoarea voluntariatului  /297

Abilitatea 10

Rezolvarea de probleme
Exerciţiul 10.1
Când problemele devin conflicte  /299
Exerciţiul 10.2
Impactul emoţiilor asupra deciziilor  /306
Exerciţiul 10.3
Modelul MasterSove pentru echipe  /311
Exerciţiul 10.4
Negocierea de tip câştig-câştig  /320
Exerciţiul 10.5
O fundaţie solidă  /323

Abilitatea 11

Testarea realităţii
Exerciţiul 11.1
Perspicacitatea politică  /329
Exerciţiul 11.2
Simţi, auzi, vezi - este realitate?  /333
Exerciţiul 11.3
Vizită în realitatea celorlalţi  /337
Exerciţiul 11.4
Gândeşte la întregul potenţial  /341

Abilitatea 12

Controlul impulsurilor
Exerciţiul 12.1
Frâna de urgenţă  /346
Exerciţiul 12.2
A fi sau a nu fi /impulsiv  /350
Exerciţiul 12.3
O altă cale  /362
Exerciţiul 12.4
Butoanele roşii  /368

Abilitatea 13

Flexibilitatea
Exerciţiul 13.1
Flexibilitatea echipei  /373
Exerciţiul 13.2
Gata cu blocajele!  /378
Exerciţiul 13.3
Da/Nu/Poate  /383
Exerciţiul 13.4
Program flexibil  /388

Abilitatea 14

Toleranţa la stres
Exerciţiul 14.1
Soluţia antistres  /391
Exerciţiul 14.2
Personalitatea e de vină!  /397
Exerciţiul 14.3
Ca raţa prin apă  /405
Exerciţiul 14.4
Respiraţie profundă  /408

Abilitatea 15

Optimismul
Exerciţiul 15.1
Dialoguri interne şi comportamente optimiste  /412
Exerciţiul 15.2
Concentrează-te pe soluţie!  /419
Exerciţiul 15.3
Rezultate pozitive  /424
Exerciţiul 15.4
Explicaţia optimistă  /428

Abilitatea 16

Fericirea/Starea de bine generală
Exerciţiul 16. 1
Dincolo de graniţe  /435
Exerciţiul 16.2
Cultivarea propriei fericiri  /439
Exerciţiul 16.3
Dă mai departe cu recunoştinţă!  /443
Exerciţiul 16.4
Atitudinea de recunoştinţă  /447

Referinţe  /451

Resurse  /456

Indice  /461




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu