18/06/2017

FENOMENUL EDUCATIONAL. Teoria educatiei, teoria curriculumului, teoria instruirii, teoria evaluarii



Autor :Emil Surdu, Otilia Sanda Bersan                 
Editura Universitatii de Vest
Colectia Influente educationale
An aparitie :2008
Editia a II-a revizuita si adaugita      
Editia originala
ISBN 978-973-125-146-2
Nr pagini :220
Format 170 x 240
Pretul la data postarii : 18 lei la Editura, 27,90 lei la lumea cartii, 34,99 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU

Descrierea editurii:

          „Activitate specific umană, de specie, realizată în scopul dezvoltării potenţialităţilor omului, în sens social – şi personal – educaţia a constituit şi constituie încă o preocupare teoretică şi practică cu statut de «problemă de rezolvat», mereu rezolvabilă, deschisă unor diverse soluţii, multiplu condiţionate, cultural, ştiinţific, social, istoric, uman şi nu numai. (…) Produsele ideatice, teoretice şi de limbaj, realizate prin observarea – şi experimentarea – faptelor, fenomenelor, proceselor şi relaţiilor cu caracter educaţional, s-au concretizat în ipostaze de lucru, metode de cercetare şi cunoaştere, ale căror rezultate s-au exprimat, în procesul gândirii, prin noţiuni, principii, legi, paradigme, adică matricea conceptuală a teoriei educaţiei.”

-Emil Surdu, Otilia Sanda Bersan-

Cuprins:

PARTEA ÎNTÂI
Introducere in pedagogie şi teoria educaţiei

Capitolul 1
Fenomenul educaţional - cunoaşterea şi înţelegerea lui  /7

Capitolul 2
Educabiiitatea - suportul material al educaţiei  /11

Capitolul 3
Educaţia - determinaţii şi determinări   /18

Capitolul 4
Pedagogia - ştiinţă a educatiei  /24

Capitolul 5
Componentele structurale ale educatiei  /31
   1. educaţia intelectuală  /31
   2. educaţia morală.  /38
   3. educatia estetică  /46

Capitolul 6
Finalităţile educatiei  /52
   A. Idealul educaţional  /53
   B. Scopul educaţional  /53
   C. Obiectivele educaţionale  /54

Capitolul 7
Normaţi vitateaprocesului educaţional66

Capitolul 8
Şcoala şi agenţii educaţionali  /72
   A. Şcoala - instituţie socio-educaţională  /72
   B. Profesoru.- între pregătire şi "har"  /76
   C. Elevul — un participant la propria fomare  /78

Capitolul 9
Relaţia educativă  /81

Capitolul 10
Managementul educaţional  /85

PARTEA A DOUA
Teoria curriculumului
Capitolul 11
Curriculum - concept şi problematică  /98

PARTEA A TREIA 
Teoria instruirii
Capitolul 12
Didactica, teorie generala, ştiinţifica a procesului de învătământ  /110

Capitolul 13
Procesul de învăţământ  /118
   A. Predarea  /120
        Managementul predării126
   B. Invăţarea  /130
       Managementul învăţării  /139

Capitolul 14
Metodologia activităţilor didactice - metodologia instruirii  /148

Capitolul 15
Mijloacele de învăţământ  /167

Capitolul 16
Moduri de organizare a procesului de învăţământ  /17l

Capitolul 17
Strategiile didactice  /176

Capitolul 18
Formele de organizare a procesului de învăţământ  /180

Capitolul 19
Raţionalitatea didactică - Proiectarea instruirii.189

Capitolul 20
Comunicarea didactică  /195

PARTEA A PATRA
Teoria evaluării
Capitolul 21
Evaluarea - teoria şi practica evaluării  /204




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu