19/06/2017

EMPIRIC SI STIINTIFIC IN INVATARE. Insusirea conceptelor biologice


Autor: Mielu Zlate
Editura: Didactica si Pedagogica
An aparitie : 1973
Editia I
Nr pagini : 280
Format 145 x 206
Anticariat
Pretul la data postarii :9 lei pe okazii,
Disponibilitate BCU


Despre autor : 

Mielu Zlate (1937-2006) a fost profesor universitar, seful Catedrei de Psihologie a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti; doctor in psihologie, din 1969, cu o teza coordonata de Gheorghe Zapan; redactor-sef adjunct la Revista de Psihologie a Academiei Romane; redactor-sef la Revista de psihologie organizationala, Centrul de Psihologie Aplicata, Universitatea din Bucuresti. A obtinut doua premii ale Academiei Romane: Premiul „N.S. Aurelian”, pentru contributia la lucrarea Dezvoltarea umana a intreprinderii, si Premiul „Vasile Conta”, pentru lucrarea Omul fata in fata cu lumea. In anul 2002, Universitatea de Vest din Timisoara i-a conferit titlul de doctor honoris causa. 

Din lucrarile aparute :

Empiric si stiintific in invatare. Insusirea conceptelor biologice (Ed. Didactica si Pedagogica 1973)
Psihologie sociala si organizationala industriala. Grupul primar de munca (Politica 1975)
Psihologia muncii. Relatii interumane (Ed. Didactica si Pedagogica 1981)
Psihologia vietii cotidiene (coord.,Polirom 1997)
Psihologia mecanismelor cognitive (Polirom 1999, 2006)
Introducere in psihologie (Casa de Editura si Presa "Sansa"1994,1996, Polirom 2000, 2015)
Psihologia la raspintia mileniilor (coord.,Polirom 2001)
Leadership si management (Polirom 2004)
Eul si personalitatea (Trei 1997, 1999, 2002, 2008)
Fundamentele psihologiei (Hyperion 1991-1994, Pro Humanitate 2000, Universitara 2006,Polirom 2009).

Cuprins:

Cuvînt înainte   5

Partea întîi: PREMISE ŞI IPOTEZE  9

Capitolul I : Consideraţiuni generale  11
1. Necesitatea studierii aparatului notional al stiintelor   12
2. Teorii explicative asupra procesului formării notiunilor  16
3. Raportul dintre imagine şi concept  36
4. Caracterul formativ al procesului învăţării conceptelor  45

Capitolul II : Obiective şi delimitări metodologice  53
1. Ipoteze   53
2. Cercetarea psihologică a noţiunilor de la ştiinţele biologice   61
3. Cîteva delimitări necesare  72
4. Principii utilizate în stabilirea metodelor de cercetare  80

Partea a doua : CERCETARI EXPERIMENTALE

Capitolul III : Cercetarea cunoştinteior biologice în fazele iniţiale ale învăţării  85
1. Proba nedirijată  85
2. Proba dirijată  92
3. Proba recunoaşterii după imagini  98
4. Metoda definiţiilor  101
5. O probă „combinatâ“  117

Capitolul IV: Cercetarea cunoştinţelor biologice în fazele finale ale învăţării  128
1. Proba de caracterizare diferentiere  130
2. Proba de integrare  136
3. Proba alegerii raspunsuiilor corecte  146

Partea a treia : INTERPRETARI ŞI GENERALIZARI  157

Capitolul V : Clasificarea şi caracterizarea cunoştinţelor empirice şi ştiinţifice  159
1. Încercare de clasificare  160
2. Particularităţile cunoştinţelor empirice  167
3. Particularităţile cunoştinţelor ştiinţifice  184

Capitolul VI : Corelaţia dintre empiric şi ştiinţific  198
1. Planuri de raportare  198
2. lnfluenţe reciproce   207
3. Tipuri de încadrare a cunoştinţelor ştiinţifice în "sistemul cunoştinţelor“  220

Capitolul VII : Factori care influenţează formarea noţiunilor  
1. Organizarea materialului în manuale  228
2. Rolul profesorului în predarea cunoştinţelor  236
3. Locul şi rolul elevului în procesul învăţării  248
4. Rolul materialului intuitiv în formarea conceptelor  256


Capitolul VIII: Cateva concluzii generale  263



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu