11/03/2017

INDRUMAR DE CERCETARE CALITATIVA IN STIINTELE SOCIO-UMANE

Autor :Florentina Scarneci
Editura Universitatii Transilvania
An aparitie : 2006
Editia a II-a
ISBN 978-973-598-059-7
Nr pagini : aprox. 140
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Disponibilitate BCU
Download pdf pe biblioteca de psihologie


Descriere:
         Scopul acestei cărţi este să indice studenţilor paşii de urmat în momentul în care realizează prima lor cercetare calitativă.
         Voi face scurte prezentări teoretice, în care voi arăta, în rezumat, ce susţine literatura de specialitate cu privire la fiecare etapă şi element al cercetării calitative. Nu voi insista foarte mult asupra aspectelor teoretice
ci voi face trimiteri către autorii care au tratat sistematic subiectele în cauză. Rezumatul teoretic va fi urmat de exemple prezentate la cursul de "Organizarea şi metodologia cercetării în ştiinţele sociale".
Fragment din cuvant inainte
Cuprins:

Cuvânt înainte...............................................................................5

I. INTRODUCERE......................................................................7
I.1. De ce avem nevoie de cercetarea ştiinţifică?............................7
I.2. Este cercetarea calitativă o cercetare ştiinţifică?...................... 9
I.3. Perspectivă generală asupra metodologiilor de cercetare........14
I.4. Metode, tehnici şi instrumente de cercetare............................18
I.5. Combinarea cantitativului cu calitativul................................... 24

II. CERCETAREA CALITATIVĂ - ASPECTE GENERALE.......27
II.1. Caracteristici ale cercetării calitative...................................... 27
II.2. Abordări teoretice specifice cercetării calitative..................... 29
II.3. Tipuri de cercetări calitative................................................... 34

III. REALIZAREA CERCETĂRII CALITATIVE........................... 41
III.1. Identificarea problemei.......................................................... 41
III.2. Culegerea datelor................................................................... 48
III.2.1. Metode de culegere a datelor: observaţia, interviul,
culegerea documentelor sociale..................................... 49
III.2.2. Alegerea şi combinarea metodelor de culegere a
datelor............................................................................ 66
III.2.3. Crearea textelor de teren................................................ 72
III.3. Analiza datelor................................................................... 74
III.3.1. Codarea materialului: codarea teoretică, codarea
tematică, analiza globală............................................... 76
III.3.2. Analiza secvenţială: analiza conversaţiei, analiza
discursului, analiza narativă.......................................... 92
III.3.3. Prezentarea vizuală a datelor......................................... 99
III.4. Eşantionarea..................................................................... 103
III.4.1. Eşantionarea teoretică.................................................... 103
III.4.2. Saturaţia teoretică.......................................................... 106
III.5. Interpretarea datelor............................................................... 108
III.5.1. Grounded Theory........................................................... 111
III.5.2. Story Telling.................................................................. 120

IV. ÎN LOC DE CONCLUZII........................................................... 129

V. REFERINŢE BIBLIOGRAFICE................................................. 131

Anexe
Anexa I............................................................................................... 135
Anexa II............................................................................................. 136
Anexa III............................................................................................ 137
Anexa IV............................................................................................ 138






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu