22/08/2015

INTRODUCERE INTR-O PEDAGOGIE A LIBERTATII. Despre libertatea copilului si autoritatea adultului

Autor : Gabriel Albu   
Editura Polirom
Colectia COLLEGIUM.Educatie
An aparitie : 1998
Editia a II-a (in 1997 a aparut la editura Institutul de Stiinte ale Educatiei)
ISBN 973-683-106-x
Nr pagini : 192
Format 147 x 205
Anticariat
Pretul la data postarii : Stoc epuizat la Editura, 10 lei pe okazii
Disponibilitate BCU
Download pdf  pe slideshare

Descrierea editurii:

        Cartea isi propune sa readuca in atentie rolul pe care il joaca pedagogia in procesul instructiv-educativ. Autorul ofera sugestii privind armonizarea acestei discipline cu provocarile lumii contemporane, redefinind notiuni, concepte, precum si relatiile dintre ele. Actul pedagogic, ca demers formativ, nu poate fi conceput in afara libertatii individului, pe care il educa tocmai pentru a-si dobindi, manifesta, pastra si apara libertatea proprie.

        Gabriel Albu este profesor universitar doctor la Departamentul Științele Educației al Facultății de Litere și Științe din cadrul Universității Petrol-Gaze din Ploiești. Este autor sau coautor al peste 20 de volume.
        Dintre lucrarile sale:
Introducere într-o pedagogie a libertatii : despre libertatea copilului si autoritatea adultului, Polirom 1998
Mecanisme psihopedagogice ale evaluarii scolare, Editura Universității din Ploiești 2001
In cautarea educatiei autentice, Polirom 2002
Concepte fundamentale ale psihologiei. Memoria. Gândirea. Imaginaţia, Ed. Economica 2003?
Repere pentru o conceptie umanista asupra educatiei : prejudecatile (practicii scolare) ca provocare, Paralela 45  2005
O psihologie a educatiei, Institutul european 2005
Comunicarea interpersonala: aspecte formative si valente psihologice, Institutul european 2008
Educatia, profesorul si vremurile : eseuri de pedagogie sociala, Paralela 45  2009
Relatiile interpersonale : aspecte institutionale, psihologice si formativ-educative, Institutul european 2013
Autoeducatia : cautari si clarificari, Institutul european 2016
O abordare umanista a educatieiParalela 45  2017
Universul valoric al profesorului. O incursiune, Institutul european 2019

Cuprins:

Introducere 7

Capitolul I
Individul şi societatea contemporană 9
Capitolul II
Pedagogia românească interbelicăşi problema libertăţii în educaţie 41
Capitolul III
Câteva reconsiderări conceptuale necesare 59
Capitolul IV
Conceptul de libertate 79
Capitolul V
Conceptul de autoritate 111
Capitolul VI
Conceptul de educaţie şi pedagogia libertăţii 137
Capitolul VII
Educatorul şi pedagogia libertăţii 159
Consideraţii finale 181

Bibliografie 186

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu